FAQ 2017-08-25T14:29:01+00:00

Frequently Asked Questions – FAQ

Waar kan ik de gratis Belarc Advisor downloaden? 2017-07-07T11:26:20+00:00

Belarc Advisor is als gratis product beschikbaar in onze online winkel.

Download Belarc Advisor
Kan ik een licentie aanschaffen om de Belarc Advisor op mijn bedrijfsnetwerk of mijn klanten netwerk te laten draaien? 2017-07-07T11:20:14+00:00

We staan niet toe om gebruik te maken van de Belarc Advisor voor commerciële doeleinden, maar we raden u aan om onze producten te bekijken, die wij voor commercieel gebruik door ons worden aangeboden.

 

De Advisor heeft een discovery van de hardware en software van mijn pc geïnstalleerd en afgerond, maar ik zie geen resultaat? 2017-07-07T11:16:18+00:00

Dit gebeurt meestal wanneer de Windows-bestandenassociatie, voor de HTML-extensie, onjuist geconfigureerd is op uw computer. Dikwijls wordt dit veroorzaakt door een nieuwe browser uit te proberen en vervolgens te verwijderen van uw computer.

Bij het controleren van nieuwe beveiligings definities krijgt de Advisor een fout. Wat kan ik doen? 2017-07-07T11:13:16+00:00

Dit wordt meestal veroorzaakt door een software firewall die op uw computer is geïnstalleerd. Controleer de instellingen van uw firewall voor opties die blokkeren of toestaan ​​dat applicaties verbinding maken met internet. Als uw firewall specifieke programma’s toegang tot internet moet toestaan, moet het programma BelarcAdvisor.exe toestaan. U vindt BelarcAdvisor.exe in de directory C: \ Program Files \ Belarc \ Advisor op uw computer.

Moet een eerder geïnstalleerde Belarc Advisor verwijderd worden voordat u een nieuwere versie installeert? 2017-07-07T11:08:46+00:00

Nee. De installer verwijdert automatisch een vorige Belarc Advisor-versie.

Zal de Belarc Advisor mijn pc-profielinformatie sturen naar een webserver? 2017-07-07T11:06:38+00:00

Nee. De Belarc Advisor creëert een lokale webpagina, houdt uw pc-profiel op uw pc en verzendt het niet naar een webserver, ook niet naar Belarc’s server.

Inschrijven voor Nieuwsbrief? 2017-07-07T11:49:10+00:00

Abonneer je op onze nieuwsbrief om als eerste te horen over de nieuwste product releases, samenwerkingen en exclusieve online aanbiedingen.

Je e-mail (verplicht)

Welke betaalmethoden kan ik gebruiken? 2016-12-09T20:02:37+00:00

ITAMSoft B.V.hanteert verschillende betaalmethoden. Die zijn in het volgende overzicht terug te vinden:

betaalmethodes-wit

Zit uw betaalmethode er  niet bij, neem dan gerust contact met ons op en wij kijken naar een oplossing. Voor grotere ondernemingen werken wij ook met inkooporders & facturatie.

Hoe groot is het Ransomware probleem eigenlijk? 2017-07-05T16:22:36+00:00

Ransomware is de nieuwste bedreiging voor de privacy en veiligheid van uw computer. Verspreid door middel van phishing, e-mailbijlagen en malvertising. Het doel is om de bestanden te versleutelen op uw computer en in ruil voor losgeld. Je wordt gedwongen om een vergoeding te betalen om weer controle over je eigen computer.

Met meer dan 4.000 ransomware aanvallen per dag, een 300 procent stijging ten opzichte van 2015, is het duidelijk een groeiende trend en zeer winstgevend voor hackers. Bedrijven in het bijzonder worden geconfronteerd met enorme boetes als er sprake is van een privacyinbreuk, dus de inzet is hoog. We hebben al meegemaakt dat bedrijven weinig andere keuze hadden, dan de hackers betalen om hun data terug te krijgen . Een ziekenhuis in de VS betaalde $17.000 aan hackers eerder dit jaar nadat het werd geconfronteerd met een ransomware aanval.

Ransomware groeit exponentieel via het internet op dit moment. Door het gijzelen van uw computer(s) en wat nog belangrijker is uw gegevens, heb je weinig andere keuze dan losgeld aan de cybercriminelen betalen om het terug te krijgen . Laten we eerlijk zijn, niemand wil al hun foto’s, muziek of klantgegevens verliezen (samen met enorme boetes door de officiële instanties). Zelfs als je ijverig een back-up hebt gemaakt, het zal hen niet stoppen om weer terug te komen. Om maar niet de tijd te noemen die u kwijt bent met het herstellen van alle bestanden. Indien u slachtoffer bent geworden van Ransomware, doe altijd aangifte bij de politie!

De enige manier om Ransomware te voorkomen is ervoor te zorgen dat u minimaal up-to-date bent met al uw software. Download de Belarc Advisor (uitsluitend voor thuisgebruik) of koop direct de commerciële versie BelManage in onze shop!

Wat zegt Wikipedia over Ransomware?

Ransomware is een chantagemethode op internet door middel van malware. Letterlijk vertaald betekent ransom: losgeld. Ransomware is een programma dat een computer (of gegevens die erop staan) blokkeert en vervolgens van de gebruiker geld vraagt om de computer weer te ‘bevrijden’. Betalen blijkt echter niet (altijd) tot ontsluiting van de computer te leiden, zo waarschuwt de Nederlandse overheid.

De computers van de slachtoffers worden geïnfecteerd zoals ook andere virussen worden verspreid. Bij het heropstarten van de computer krijgt de gebruiker een scherm te zien met een boodschap. In deze boodschap krijgt het slachtoffer te lezen dat zijn of haar computer geblokkeerd werd en pas na betaling weer wordt vrijgegeven. Vaak wordt de indruk gewekt dat het bericht afkomstig is van een betrouwbare (overheids)instantie en dat er een boete moet worden betaald wegens misbruik van het internet. Maar de politie en opsporingsdiensten gaan zo niet te werk. Wie ransomware op zijn computer heeft, is voor de politie dus niet ineens een verdachte. De criminelen zijn enkel op het geld uit en zullen de computer na de betaling mogelijk vrijgeven. Er zijn meerdere gevallen bekend waarbij de computer daarna werd ontgrendeld, daarentegen zijn er ook genoeg gevallen van computers die niet werden ontgrendeld.

Klachtenprocedure 2017-07-05T18:30:44+00:00

Belarc benelux (ITAMSoft B.V.)  heeft als doel haar klanten zo optimaal mogelijk te bedienen. Mocht u ondanks al onze goede zorgen toch een klacht hebben, dan kunt u dat aan ons kenbaar maken. Volgens de wet is een klacht op tijd kenbaar gemaakt als dit binnen twee maanden na ontdekking gebeurt. Dit geldt ook in het geval dat het gekochte product niet de eigenschappen heeft die u op grond van de koopovereenkomst mocht verwachten. Het is in uw belang om uw klachten dus schriftelijk kenbaar te maken.

Dat kan middels:

  • Een brief. De contactgegevens vindt u op onze contactpagina;
  • Het contactformulier op onze contactpagina;
  • een E-mail die u richt aan info@belarc.nl

Wij zullen uw klacht uiterlijk binnen 14 dagen beantwoorden. Hebben wij daarvoor meer tijd nodig, dan laten wij u binnen 14 dagen weten wanneer u antwoord kunt verwachten.